Розробка системи запобігання нештатних ситуацій та їх наслідків для малих пілотованих та безпілотних літаків

Макет системи

1. Номер державної реєстрації теми - 0111U000551, НТУУ «КПІ» - 2458-п.
2. Науковий керівник - д.т.н., проф. Збруцький О.В.
3. Суть розробки, основні результати.

Проаналізовано причини виникнення нештатних та небезпечних ситуацій при експлуатації безпілотних літаків та літаків загального призначення, які пілотуються одним пілотом. Це дозволило визначити ряд заходів, виконання яких приведе до зменшення небезпечних ситуацій в процесі польоту вказаних повітряних суден, а саме: проведення своєчасного технічного обслуговування, моніторингу фізичного і психологічного станів пілота при його керуванні літальним апаратом, правильній і своєчасній оцінці погодних умов, дообладнання літального апарату допоміжними / резервуючими пристроями та системами. Запропоновано створення спеціального портативного пристрою, який би реалізовував розроблену систему і дозволяв забезпечувати контроль за підготовкою та виконанням польоту, надавав інформаційну допомогу пілотові на всіх етапах керування літальним апаратом.

Запропоновано метод оцінки небезпеки факторів з використанням інформації про авіаційні події та розроблений на основі такого методу програмний класифікатор який забезпечує об’єктивну оцінку ймовірності появи небезпечного фактора, що може стати розвитком нештатної ситуації. Визначено класи бортових технічних засобів спостереження, які включають фіксування рухомих та нерухомих об’єктів в повітряному просторі. Розроблено методики визначення взаємного положення літака та перешкод. Реалізовано використання в системі засобів моніторингу фізичного стану пілота, методів оцінки його дієздатності та адекватності дій. В системі розроблені та реалізовані методи підвищення точності навігаційних систем літаків побудованих на мікро-механічних сенсорах.

Визначено алгоритми керування безпілотним літаком, в яких за необхідністю застосовуються розроблені методики, та визначено пособи інтеграції розробленого алгоритмічного та програмного забезпечення в систему керування літаком. В практичному плані за допомогою такої системи буде досягнуто підвищення безпеки польотів та застосування такої техніки в різних галузях господарства. На основі проведених досліджень розроблені технічні рекомендації і макети спеціального обладнання.

ДолученняРозмір
Microsoft Office document icon 2458-p.doc643 КБ